Lliurament els premis CEDRO d'edició als millors projectes del curs 15-16

[28/11/16]

premios cedro edicionEl director del Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management, Javier Aparicio Maydeu, va ser l'encarregat de fer lliurament del Premi Extraordinari al Millor Projecte Anual del Màster en Edició, patrocinat per CEDRO, l'associació que gestiona els drets d'autor i de propietat intel·lectual dels autors i editors espanyols.

edicion videojuegos upf cedro El premi, valorat en 1.000 euros, va ser per a David Fontanals pel seu projecte editorial GAMER presentat com a projecte final de màster el passat curs acadèmic 2015-2016. El seu projecte proposa aprofitar el boom del sector dels videojocs per crear una editorial especialitzada en aquest sector. Aquesta editorial publicaria llibres i col·leccions sobre videojocs, novel·les, còmics, assajos i es completaria amb una proposta digital i transmèdia en forma de guia per gamers que inclogui web, apps, blog i vídeos, entre d'altres propostes.

També van ser guardonats amb un accèssit, valorat en 400 euros, els treballs de Berta Lluís i Elisabet Riera.

premios cedro edicion editorial cultoElisabet Riera va proposar crear una editorial de culte, anomenada Wunderkammer i especialitzada en rareses literàries com joies editorials, textos singulars, obres desconegudes, llibres inèdits en castellà o edicions especials amb pròlegs de valor. Tots ells publicats amb un acurat disseny, amb estètica vintage, que converteixi el llibre en objectes de consum cultural.

Finalment, el projecte de Berta Lluís, titulat FLASHFIC, es basa en la creació d'una empresa dedicada a la promoció de la lectura a Barcelona i la seva original proposta consistia en l'edició de contes breus en format tovalló de paper per a la seva venda a llibreries- cafeteries, bars, restaurants, teatres, biblioteques i altres institucions culturals. Una proposta orientada a fomentar la promoció de la declaració de Barcelona com a Ciutat Literària per la UNESCO.

servilletas, literatura, edicion'Tots els projectes tenen com a requisit que siguin innovadors, sostenibles com a negoci i realitzables en el mercat. Per tant, un ajut econòmic i l'empara de CEDRO és un valuós trampolí per la seva carrera professional però també pel creixement i desenvolupament de la pròpia indústria editorial, que es beneficia del seu talent innovador ', va explicar Javier Aparicio Maydeu, director del Màster en Edició.

El projecte individual de final de màster és un requisit indispensable per a l'obtenció del títol. CEDRO, com a òrgan que representa i defensa els interessos dels autors i editors, està orgullós de donar suport a aquesta iniciativa.

De fet, CEDRO suma ja gairebé una dècada de fructífera i estreta col·laboració amb el Màster en Edició. 'Gràcies a l'esforç de tot un equip i al suport constant de les empreses i institucions essencials en el sector, seguim sent un programa de prestigi internacional en la formació de professionals del sector editorial. Els nostres estudiants adquireixen el Know How de tots els processos de la cadena del llibre, des de crear línies editorials, seleccionar i encarregar originals, gestionar traduccions, dominar les estratègies de negociació i contractació, controlar els aspectes de la producció i distribució d'un llibre i els mecanismes financers i del màrqueting editorial, amb especial atenció a l'entorn 2.0 ', apunta Aparicio. Després de més de 20 anys dedicats a la formació, el Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management és tot un referent per a la indústria, que compta amb el suport i col·laboració de tot el sector editorial espanyol, des del Grup Planeta, Anagrama, GOOGLE, Penguin Random House, Grup 62, Círculo de Lectores, el Gremi d'editors de Catalunya, la Fira del Llibre de Frankfurt o el mateix CEDRO, entre molts altres.