La generació 'millennial' sedueix Bayer al Challenge Garage 2016 de la UPF Barcelona School of Management

[10/11/16]
  • El Challenge Garage de la UPF Barcelona School of Management fomenta l'apropament real entre empresa i universitat
  • Els estudiants proposen a Bayer barrejar treball i oci com a eina d'aprenentatge i motivació per a empleats
  • Bayer atorga als membres del projecte guanyador el desenvolupar un internship a la companyia

El Challenge Garage és un projecte d'innovació oberta aplicada a l'aprenentatge on equips d'alumnes de diferents programes de la UPF Barcelona School of Management i diferents nacionalitats treballen un mateix repte empresarial. En aquesta edició, Bayer va plantejar un repte d'innovació focalitzat en processos per a la gestió i transferència interna de coneixement. 'És un repte real, un repte en què ja tenim un equip de Bayer treballant per trobar noves fórmules o sistemes de comunicació que permetin a l'empresa transferir de forma ràpida i efectiva documentació, millores i manuals als més de 400 empleats del Bayer Service Center Barcelona', ha explicat Oliver Winkelmann, Operations Manager al Service Center Barcelona (SCB) de Bayer. En definitiva, un sistema d'informació i aprenentatge disruptiu capaç d'atreure i motivar els treballadors del SCB.

Deu equips d'estudiants van començar a treballar en el repte. Tres projectes van ser els finalistes i finalment un jurat format per representants de Bayer i de la UPF Barcelona School of Management va escollir al guanyador. El jurat va apostar per l'equip format per Caio Engelhard (Brasil), Diana Torassa (Espanya), Federico González (Paraguai) i Luis de Oriola-Cortada (Espanya) i la seva proposta The evolve wheel. 'Han fet una excel·lent presentació, és una idea consistent, fàcil d'implementar i, per tant, hem valorat l'originalitat però també la viabilitat de la proposta", han destacat els responsables de Bayer.

El projecte guanyador, The evolve wheel, proposa a la multinacional crear una plataforma de coneixement per al treballador basada en tres eixos:

1- Learn: estandaritzar el procés d'aprenentatge a través de vídeo tutorials, simulació d'exercicis i suport a través de coachs.

2- Develop: Sessions setmanals basades en els temes votats pels treballadors a través de la plataforma interna de comunicació i liderades per un dinamitzador, per afavorir la participaciói el compartir idees i continguts.

3- Enjoy: Crear un club que organitzi activitats d'oci: jocs, esdeveniments socials, escape rooms, workshops, premis, etc.

final cat bayer challenge garage upf bsm'Pensem que treballar, aprendre i gaudir són conceptes indivisibles avui en un lloc de treball i el que vam fer és ajuntar en una plataforma allò que ens agradaria que tingués l'empresa per a la qual treballem", van explicar els guanyadors. Divertir-se a la feina fa que el 40% dels treballadors estigui satisfet, així que la seva defensa la van enfocar en una frase cèlebre de Ricard Branson: 'Train people well enough i tot they can leave, treat them well enough so they do not want to' (Capacita les persones suficientment bé perquè puguin anar-se'n, tracta'ls suficientment bé perquè no vulguin marxar).

El segon projecte finalista, Bayer e-Learning Platform (Kathrine Backe, Nicholas G. Ingram, Rodrigo Diaz Carrau i Soeren Ben Soetebeer), va idear una plataforma d'e-learning que combinés cursos en línia, gamificació i enquestes per detectar les necessitats formatives dels empleats. Finalment el tercer finalista, Bayer University (Leon Molenkamp, ??Lisa Bernardi, Lu Zhang i Jinsong Wu), proposava a Bayer crear una Corporate University que s'integrés cinc serveis: un tour virtual de l'empresa, cursos en línia (MOOC) propis i externs, mentors acadèmics, un sistema de comentaris i avaluacions compartides i un sistema de crèdits per cursos realitzats que es convertissin en recompenses pel treballador a mode de tiquets restaurant, dies de vacances complementaris, oportunitats per a un internal training a un altre país, donacions socials o accés a cursos de nivell superior.
Els responsables de temes d'innovació de Bayer van ressaltar com a valors del Challenge Garatge: frescura, idees innovadores, una visió externa del negoci, inspiració i emprenedoria. 'Realment estem encantats de formar part d'aquestes iniciatives'.

Per la seva banda, el degà de la UPF Barcelona School of Management, Daniel Serra, va destacar la implicació de l'empresa en tot el procés. 'Per a nosaltres aquesta implicació real és molt important perquè no es tracta només de proposar un repte i que el treballin els alumnes sinó d'un acostament real entre empresa i universitat per parlar i treballar conjuntament reptes reals'.

Tant és així, que Bayer va anunciar l'oferta d'un internship a Bayer pels estudiants del grup guanyador perquè s'incorporin en l'equip de treball i tinguin la possibilitat de treballar i implementar la proposta. 'Ens agradaria que la participació dels estudiants no acabi aquí, que puguin involucrar-se en el projecte. Ara cal treballar-ho i desenvolupar-ho però crec, sincerament, que han fet una bona feina i veure la seva implementació real pot ser una experiència important i motivadora per les seves carreres', ha insistit Oliver Winkelmann.

Després del lliurament de premis, els alumnes van tenir l'oportunitat de visitar les instal·lacions de la seu central de Bayer a Barcelona, ??situada a Sant Joan Despí.